CBS udvikler mobile tjenester

Jan Damsgaard, nyligt tiltrådt professor på Institut for Informatik, står i spidsen for forskningsprojektet Mobiconomy der udvikler intelligente mobile tjenester, der lærer brugernes behov at kende - og ikke omvendt.

13/10/2003

Jan Damsgaard, nyligt tiltrådt professor på Institut for Informatik, står i spidsen for et stort anlagt forskningsprojekt Mobiconomy med et samlet budget på 24 mio. kr. Projektet udvikler intelligente mobile tjenester, der lærer brugernes behov at kende - og ikke omvendt.

Mobiconomy er det største af en række projekter under Crossroads Copenhagen, et forum, hvor offentlige og private virksomheder kan dyrke en fælles interesse i mobile services med Ørestaden som eksperimentel legeplads. CBS deltager i partnerskab med teknologileverandørerne Nokia, TDC og Hewlett-Pacard, samt DR, Forbrugerinformation og Dagbladet Børsen.

"På CBS har vi brugt ressourcer på at sammensætte et internationalt forskerteam på ni personer fordelt på fem nationaliteter. Med de meget kompetente forskere er vi godt på vej til at blive et af de stærkeste centre i Europa inden for forskning i mobile services", spår Jan Damsgaard.

Sidst opdateret: Communications // 10/10/2004