CBS vil med i eliten

De første 37 studerende på universitetets fuldtids-MBA tilbage er nu tilbage i erhvervslivet

21/09/2004

CBS vil med i eliten

Copenhagen Business School (CBS) har netop sendt de første 37 studerende på universitetets fuldtids-MBA tilbage i erhvervslivet, og med muligheden for at tage en etårig MBA er CBS godt på vej mod at placere sig i toppen af de bedste business-skoler. Sådan lyder det i Børsen, som i dag bringer et stort tema om MBA-uddannelser.

Programdirektør på CBS Mike Hall ser CBS i top 10 på ranglisten over verdens business-skoler i 2010, og det kræver spidse albuer, ligesom det gør for de studerende, der med en MBA bliver bedre rustet til at tage endnu et skridt op ad karrierestigen.

Gode mentorordninger

Efter det første år med fuldtids-MBA'en har man erfaret, at det kræver gode mentorordninger at sikre de studerendes mulighed for at gøre sig gældende som leder i erhvervslivet. Derfor vil Anne Mette Dissing-Immerkær, ny direktør for CBS Executive, fremover sørge for at MBA'erne vil blive tilknyttet en topchef fra erhvervslivet, som kan forklare, hvordan man som leder beskæftiger sig med visioner, etik og ledelse generelt.

Kilde: Maria Dalby, BørsenMaster

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 28/09/2004