CBS bygger campus på Frederiksberg

Copenhagen Business School tager tirsdag den 30. marts det første spadestik til Solbjerg Campus på Frederiksberg

24/03/2004

I tilknytning til bymidten på Frederiksberg - Metroen, Frederiksberg Centeret, gymnasiet, biblioteket samt CBS - tages nu første skridt mod et grønt Solbjerg Campus til gavn for både CBS' medarbejdere og studerende samt for Frederiksbergs borgere.

"CBS bliver en stadig mere synlig og central del af Frederiksberg, og skolens internationale forsknings- og studiemiljø får udfordrende og værdiskabende rammer samtidigt med, at Solbjerg Campus bliver en gevinst for byen som helhed", siger universitetsdirektør Gert Bechlund.

Solbjerg Campus forventes færdigt i slutningen af 2005 og vil fremstå som et åbent græsareal beplantet med store lunde af rødeg. Som hovedåre løber en promenade, der forbinder pladsen ved Solbjerg Metro ved Nordre Fasanvej med den kommende Solbjerg Plads foran CBS.

Invitation

Første skridt tages med skabelsen af bygningen "Kilen", der skal benyttes til forsknings- og undervisningsformål. Bygningen, der ligger ved kilevej og også er formet som en kile, er tegnet af Lundgaard & Tranberg Arkitektfirma A/S.

Tirsdag den 30. marts 2004 - kl. 13:00 til 14:00

For enden af Kilevej, 2000 Frederiksberg

Få nyhedsbreve om byggeriet ved at sende en mail til:

byggeprojekter@cbs.dk

Solbjerg Campus er tegnet af landskabsarkitekt Marianne Levinsen i samarbejde med landskabsarkitektfirmaet Algreen & Bruun. Kilen er tegnet af en totalrådgivergruppe bestående af Lundgaard & Tranberg Arkitektfirma A/S NIRAS - Rådgivende Ingeniører og Planlæggere A/S. Hovedentreprenør er E. Phil & Søn A/S. Ansvarlig for processtyring på projektet er bygherrerådgivningsfirmaet EMCON A/S

Sidst opdateret: Communications // 25/03/2004