En adfærdsbaseret beslutnings- støttemodel

Center for Marketing Communication inviterer til forskningsseminar

Tirsdag, 23 november, 2004 - 14:00 to 16:00

-

for afsætning, markedsandel og mærkestyrke

Center for Marketing Communication inviterer til forskningsseminar. Med udgangspunkt i ”The Attraction Model” gennemgår docent Jørgen Kai Olsen, CBS, Institut for Afsætningsøkonomi, en ny kvantitativ beslutningsstøttemodel, der eksplicit bygger på forbrugernes adfærd. Fordelene ved denne model er, at den er forholdsvis simpel, at det er muligt at estimere dens parametre, og at modellen kan benyttes i praksis både til prognosticering og beslutningstagen og til måling af den adfærdsmæssige styrke af hvert af de konkurrerende mærker.

Jørgen Kai Olsen demonstrerer anvendelsen af den adfærdsbaserede model ved hjælp af et konkret eksempel på afsætning, markedsandel og mærkestyrke.

Tilmelding: Senest mandag den 22. november kl. 12.00 via e-mail til Ina A. Mance:

iam.marktg@cbs.dk

Sidst opdateret: Communications // 23/11/2004