Åbning af Research Centre on Biotech Business

Invitation til åbning af CBS Research Centre on Biotech Business

Onsdag, 14 april, 2004 - 14:00 to Torsdag, 13 maj, 2004 - 16:05

På CBS etableres nu et center for forskning i Biotech Business, og der inviteres hermed til centrets åbning.

Med Biotech Business ønsker vi at fokusere forskningen om en række af de ledelses- og erhvervsøkonomiske spørgsmål, der knytter sig til bioteknologi og til forskningsbaseret forretning mere generelt. Ud over særlige ledelsesudfordringer præges disse områder af et intensivt samspil med universiteter, venture kapital, det politiske system etc.

Dermed tydeliggør biotekområdet et sæt forretningsbetingelser, der fremover får øget betydning for en bredere vifte af sektorer, og som derfor må afspejles i forskningen på CBS. Hertil kommer naturligvis, at biotekområdet har særlig betydning netop for Øresundsregionen og dermed for CBS?s samspil med naboinstitutioner og -virksomheder.

Derfor giver vi nu øget opmærksomhed til dette område, og centret er netop blevet støttet med en større bevilling, hvormed Forskningsrådene, biotekindustrien og CBS i fællesskab støtter centrets forskning. Centret samler projekter, der udføres på forskellige CBS institutter, og hvis emner spænder vidt, som det fremgår af vedlagte korte resumeer af aktuelle projekter. Yderligere projekter tilføjes i den kommende tid, og de vil blive præsenteret mere detaljeret på hjemmesiden, der åbnes samtidig med centeret:

www.cbs.dk/biotech

Program for åbningen:

• Finn Junge-Jensen, President of CBS: CBS and Biotech Business

• Ole Stenvinkel Nilsson, Dean of Faculty of Economics, CBS: Innovations in research and teaching

• Børge Diderichsen, Vice-president of Corporate Research Affairs: Science and Business in Biotechnology in the Øresund Region

• Florian Schönharting, Partner Nordic Biotech: Developing Biotech Business - The Venture Capital Perspective.

• Maureen McKelvey, Professor of Economics of Innovation, Chalmers University: The Economic Dynamics of Modern Biotechnologies

• Finn Valentin, Professor, Director of Biotech Business: The Agenda for Biotech Business

Efter indlæggene byder CBS på en forfriskning.

Tilmelding til åbningen skal ske senest den 5. april til

biotech@cbs.dk.