Forsker fra CBS bliver redaktør på førende forsyningskædetidsskrift

Andreas Wieland, lektor i styring af forsyningskæder på Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi, er blevet udvalgt som ansvarshavende medredaktør på tidsskriftet Journal of Supply Chain Management (JSCM). Han varetager det redaktionelle arbejde sammen med Wendy Tate fra Tennessee Universitet og Tingting Yan fra Wayne State Universitet.

04/07/2022

andreas_wieland.jpg

JSCM har en toårig påvirkningsfaktor på 8,025 (2021) og en placering som nummer fire i The British Academic Journal Guide (CABS/AJG) og er dermed et af verdens vigtigste erhvervstidsskrifter, og for mange er det det førende tidsskrift indenfor styring af forsyningskæder.

Med tanke på de nuværende forstyrrelser af de globale forsyningskæder (fx chipkrisen), implikationerne forbundet med diskursen om klima og biodiversitet, ny lovgivning med henblik på at styrke socialt ansvar og teknologiske innovationer (fx blockchain), er styringen af forsyningskæder blevet en absolut nødvendighed for det globale erhvervsliv.

”Jeg er meget stolt over at være blevet udvalgt som en af de ansvarshavende medredaktører på Journal of Supply Chain Management. Styring af forsyningskæder er noget alle taler om nu, det er på alles dagsorden. Vores globale økonomisystem står overfor en hidtil uset forandring, og forsyningskæder spiller en vigtig rolle på denne rejse. Vores felt må leve op til dette ansvar, og jeg vil i hvert fald gøre, hvad jeg kan,” siger Wieland.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 11/07/2023