CBS Case Competition: Grundfos er årets case-virksomhed

Grundfos er onsdag morgen afsløret som året case-virksomhed ved CBS Case Competition. De mere end 1000 studerende dyster nu om at præsentere den bedste løsning i en opgave, hvor vand, digitalisering og bæredygtighed er naturlige elementer.

01/03/2017

Hvordan skal Grundfos balancere digitalisering, service og nye forretningsmodeller for at skabe bæredygtig vækst på vandområdet i 2020?

Det er spørgsmålet, som danske og internationale studerende konkurrerer om at give det bedste svar på i CBS Case Competition i denne uge på CBS.

Om muligheden for at sætte dagsordenen i konkurrencerne, der er blandt de mest prestigefyldte i verden, siger koncernchef i Grundfos Mads Nipper:
- Vi står over for massive udfordringer på vandområdet, og vi er nødt til at handle nu. Vi arbejder på at komme op med nye forretningsmodeller, der er bæredygtige og udnytter de digitale muligheder. For at få et yderligere perspektiv og helt nye øjne på dette emne, synes vi, at det kunne være spændende at få de studerende til at komme med bud på, hvordan fremtidens løsninger kan se ud,” siger han.

To forskellige konkurrencer
Der præsenteres også i år to forskellige konkurrencer: Den Internationale konkurrence og OPEN-konkurrencen.

I den internationale konkurrence er 12 hold af 4 studerende fra elite-universiteter i hele verden udvalgt til at deltage. En sejr i den Internationale konkurrence udløser en plads ved VM-finalen kaldet Champions Trophy Case Competition, foruden muligheden for en dag hos BCG, Wunderman, Deloitte, PFA, Maj Invest eller Arla, der alle er partnere hos CBS Case Competition.

I OPEN-konkurrencen har cirka 1.000 studerende fra 20 lande meldt sig i jagten på sejren, æren og checken på 30.000 danske kroner.

Frivillige studerende står bag
CBS Case Competition er arrangeret af de studerende selv, og gennem et helt år har 50 studerende med vidt forskellige baggrunde arbejdet frivilligt for at udvikle konkurrencerne og sikre, at de også i år er blandt de førende for studerende i verden.

Pressechef for CBS Case Competition Emil Bak Nielsson er begejstret for årets case, som, han mener, både vil udfordre og udvikle de studerende:

”Grundfos skiller sig afgørende ud fra andre virksomheder ved at forene en sund forretning med evnen til at adressere en af verdens største problematikker - vandudfordringen. De dygtige studerende får mulighed for at udfordre sig selv og Grundfos i en højaktuel problemstilling med deres tilgang og viden til problemløsning i spændingsfeltet mellem digitalisering og strategi.”

 

Følg konkurrencen på blandt andet Facebook.

For spørgsmål, kontakt Emil Bak Nielsson:
Emil.nielsson@casecompetition.com
Tlf.: 21208376

Sidst opdateret: Communications // 02/09/2020