Virker jeres kundeklubber og loyalitetsprogrammer?

Et nyt stort forskningsprojekt tager temperaturen på 10 kundeklubber i Danmark.

Mandag, 2 november, 2015 - 09:30 to 16:30

Mere end 275.000 kortholdere har svaret på spørgsmål om forventninger til medlemskab og deres oplevelser.  Både de monetære og de emotionelle.  Vi kan afsløre, at der er nogle gap. Vi får også medlemmernes NPS-score på de klubber, hvor de har været aktive de sidste 3 mdr. Her er en klar vinder og en klar taber.

Som et supplement til den kvantitative undersøgelse er der gennemført en tekstanalyse af 12.000 kommentarer i fritekst om klubber, ligesom vi har analyseret de respektive klubbers Facebook-performance.

Vi præsenterer de spændende resultater på konferencen, hvor der også sættes fokus på, om klubberne i det hele taget virker? Dagens emner er:

Temperaturen på de danske loyalitetsklubber anno 2015.
Et CBS-forskerteam med Torsten Ringberg, Mogens Bjerre, Eric Bentzen og Per Østergaard Jacobsen løfter sløret for, hvad 66.000 medlemmer med flere end 275.000 klubkort synes om deres klubber. Er det de monetære eller de emotionelle elementer i klubberne, der skaber og driver loyaliteten? Hør også om medlemmernes forventninger i forhold deres faktiske oplevelser. Vil kunderne anbefale klubberne til andre? Og er loyalitetsklubber den rette betegnelse?

Sådan ændrer digitale fodspor præmissen for den klassiske kundeklub.
Ved Martin Wammen, Applications Sales Director, Nordic & Benelux, Oracle Marketing Cloud. Modellen bag den klassiske kundeklub, hvor kunden fortæller om sine vaner og præferencer mod rabat og klubfordele er under stærkt pres. I dag skaber forbrugerne enorme mængder data, og de digitale fodspor kan på tværs af online- og offlinekanaler sammenkobles til den enkelte forbrugers digitale profil. Hør, hvordan fremtidens forbrugerdata både forstærker og svækker kundeklubben. Få også et bud på fremtidens markedsplads for forbrugerdata.

Erfaringer fra Nordens største kundeklubber.
Ved Peter Enevoldsen, Sales Director for digitale løsninger hos StroedeRalton. Hør om erfaringerne med at udvikle en række af Nordens største loyalitetsløsninger, herunder til tøjkæden KappAhl. Især valg af platforme til loyalitetsprogrammet er altafgørende for at få succes, men ofte træffes beslutningerne på et forkert grundlag. Peter Enevoldsen giver dig en tjekliste og klæder dig på til at stille de rigtige spørgsmål til kommende leverandører af din virksomheds loyalitetsløsninger

Hvad med juraen?
Frank Bøggild, partner og advokat( H) og Jane Frederikke Land, advokat (H), begge fra Kromann Reumert, kommer med gode råd om de juridiske aspekter. En ting er strategi og teknik, men hvad med juraen? Hør om alle faldgruberne ved at åbne og drive en kundeklub.

Klubben er død - er den ik´?
Ved Jonas Sylvest, CEO & Partner, Hjaltelin Stahl Direct. Er tiden ikke løbet fra plastikkortene og alt det bonusfis? Det handler jo alligevel kun om at sælge noget mere, og kunderne vil kun have mere, hvis de får det billigere. Kunder er illoyale, og alligevel poster vi penge efter dem, men det kan vi ikke blive ved med. Få et godt bud på fremtidens ”klub”, hvor oplevelsesdesign og share of life i fremtiden fylder mere end de monetære fordele. Hør om Brand Experience Management anno 2015.

Konference afsluttes med paneldebat med deltagere fra forskellige klubber. I forbindelse med konference udleveres en håndbog i arbejdet med loyalitet med forskningsresultaterne og en introduktion til en ny loyalitetsmodel samt en guide til, hvordan loyalitetskoncepter bør udvikles.

Tidspunkt
Mandag den 2. november kl. 09: 30:-16.30

Sted
CBS – Ovnhallen, Porcelænshaven 20, 2000 Frederiksberg

Tilmelding og information her

Konferencen holdes i samarbejde med Berlingske Tidende, Hjaltelin Stahl Direct, Kromann Reumert, Oracle og StroedeRalton. Partnere i forbindelse med forskningsprojektet: Coop, Forbrugsforeningen, Imerco og Sportsmaster.
 

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017