Alle på CBS får eksamensbeviser

De seneste dages presseomtale har skabt en del misforståelser og gjort mange MBA studerende på CBS bekymrede. Derfor understreger konstitueret rektor Alan Irwin, at alle uddannelser på CBS er fuldt ud lovlige og at alle studerende får deres eksamensbeviser.

30/03/2011

CBS udbyder fortsat E-MBA, E-MBA Flex, Full Time MBA og Blue MBA. Alle, der optages på og gennemfører en MBA uddannelse på CBS får et eksamensbevis udstedt af CBS. MBA programmerne beholder alle de akkrediteringer CBS har. Eksempelvis har universitetet lige fået en 5årig EQUIS akkreditering.

Forvirringen er opstået på grand af presseomtalen af fusionen mellem SIMI og Handelshøjskolens Efteruddannelsescenter i en ny fond kaldet CBS-SIMI.Executive. Det har været skrevet, at denne fond er ulovlig. Der er forkert. Den er fuldt ud lovlig og udbyder en række efteruddannelseskurser, men ikke MBA.

MBA-studerende fra tidligere SIMI er i forbindelse med fusionen kommet i klemme, fordi SIMI har opsagt sin tidligere akkreditering. Deter meget beklageligt, men der er fra flere sider - også CBS' - udtrykt vilje til at hjælpe de studerende ud af den uheldige situation. Det skal dog slås fast, at denne MBA ikke har noget med CBS' eget MBA program at gøre.

Kontaktperson: Uddannelsesdekan Jan Molin: 21 60 77 17

Sidst opdateret: Communications // 30/03/2011