Kom til Åbent Hus, og træf det rigtige valg

- CBS holder åbent hus

08/02/2010

- CBS holder Åbent Hus

Mød studerende og undervisere, og hør om livet som studerende på CBS. Sådan lyder tilbuddet, når vi den 11. februar 2010 afholder Åbent Hus for bacheloruddannelserne.

Stor tilslutning

CBS forventer ca. 2.000 deltagere, og folk kommer som regel i små grupper. Nogle interesserer sig for de samme studier, andre kommer med en ven eller veninde, som blot giver dem moralsk opbakning. I forhold til andre uddannelsessteder har CBS en overrepræsentation af studerende fra handelsgymnasiet, men langt de fleste af vores studerende har dog gået på det traditionelle gymnasium. Mange har en eller begge forældre, som er privat ansat. Flertallet har karrieredelen med i deres overvejelser, men enkelte starter bagfra ved at udpege drømmejobbet og bruger så Åbent Hus til at forhøre sig om, hvordan man når dertil.

Forventningsafstemning

- Det handler ikke om at få flest mulige studerende men at få de rigtige studerende til de rigtige studier. Vi nøjes ikke blot med at fortælle om de gode sider men sørger også for at nævne de ting, som kan være svære. Vi laver en forventningsafstemning, siger CBS' vejledningsfaglige konsulent Thomas Gylling. Han opfordrer de unge til også at besøge andre åbenthusarrangementer, så de kan træffe det rigtige valg.

- Det viser sig også, at langt den største del af vores nye studerende har deltaget i Åbent Hus, som er en god levende og hands-on oplevelse, når man vælger uddannelse, tilføjer Thomas Gylling.

Læs mere om CBS' Åbent Hus her

Sidst opdateret: Communications // 05/07/2010