Internationalt forskningsprojekt skal undersøge effekten af virksomheders sociale ansvar

- corporate social responsibility (CSR)

21/08/2009

Hvad får virksomhederne ud af deres CSR tiltag? EU-kommissionens særlige program for forskning, FP7, har bevilget 25 mil kr. til et projekt, der i perioden 2010-2013 skal undersøge effekten af virksomheders CSR-tiltag. Forskningsprojektet skal undersøge, hvordan CSR påvirker virksomheders konkurrenceevne, organisation og styring, miljøtiltag og beskæftigelse. Projektet fokuserer især på byggebranchen, IT, detailhandelen samt tekstil og beklædning. 17 europæiske forskningsinstitutioner deltager i projektet. Lektor Jette Steen Knudsen fra Center for Corporate Governance på Copenhagen Business School sidder i projektets ledergruppe med særligt ansvar for udformning af praktiske anbefalinger til virksomheder.

Sidst opdateret: Communications // 26/10/2012