CBS beklager fejlagtig udsendelse af e-mail

En e-mail sendt ud til CBS Alumnis medlemmer ved en fejl forårsagede en masse auto-reply i modtagernes indbakker.

20/04/2009

Torsdag den 16. april modtog en stor del af CBS Alumnis medlemmer en e-mail fra en afdeling på CBS og af ukendte årsager medførte denne e-mail en masse auto-reply i modtagernes indbakker. Det er meget uheldigt, og CBS er utrolig ked af den ulejlighed, det må have forårsaget modtagerne af e-mailen.

E-mailen er ved en fejltagelse blevet sendt til en samleadresse over medlemmer af CBS Alumni og var derfor ikke tilsigtet denne gruppe. Årsagen til de mange auto-reply skyldes, at minimum én e-mailudbyder af ukendte årsager ikke ville modtage e-mailen. Men i stedet for at sende e-mailen tilbage til afsenderen på CBS, sendte e-mailudbyderen den pågældende e-mail ”tilbage” til hele distributionslisten, som igen sendte e-mailen tilbage. Dette kørte så i ring og forårsagede en betydelig mængde e-mails hos modtagerne, indtil CBS blev opmærksom på hændelsen og tog konsekvensen ved at nedlægge samleadressen.

CBS vil gerne undskylde for den ulejlighed det har påført de pågældende modtagere og har nu sikret sig, at dette ikke vil kunne gentage sig i fremtiden.

Sidst opdateret: Communications // 20/04/2009