Ny branding-bølge

Corporate branding er på vej i en ny retning

06/09/2007

Corporate branding er på vej i en ny retning, hvor personalet bliver brugt aktivt i brandingen af virksomheden. Hos TrygVesta betyder det, at personaleafdelingen er nedlagt, og at forsikringssælgerne nu skal vænne sig til titlen "tryghedsleverandører".

Hos forsikringsselskabet TrygVesta har man tænkt grundigt over, hvordan svaret skal lyde, når folk ringer og spørger efter virksomhedens personalechef.

Sådan én findes ikke længere, men receptionisten har fået en oversigt over, hvem der skal viderestilles til, alt efter hvad henvendelsen drejer sig om.

Hvis det handler om organisations- og lederudvikling stiller hun om til ledelsessekretariatet. Hvis det handler om personaleadministration, får man økonomiafdelingen, men handler det om medarbejderudvikling, hører det under den nyoprettede corporate branding-direktør Torben Vejen.

Han rider på det, som CBS-professor og Associate Dean af CBS Fulltime MBA programmet Majken Schulz kalder »den anden bølge af corporate branding«.

Her er det ikke længere nok at kommunikere virksomhedens brand til omverdenen gennem marketing, det skal også markedsføres internt blandt medarbejderne, så de bakker op om det og efterlever det i det daglige.

Sidst opdateret: Communications // 23/02/2009