En business school i tre verdensdele

CBS først med trikontinental uddannelse - GLOBE

11/11/2004

En business school i tre verdensdele

CBS iværksætter med start i 2005 en ny trikontinental, international bacheloruddannelse (GLOBE: Global Learning Opportunities in Business Education) i samarbejde med University of North Carolina og Chinese University of Hong Kong.

Kun i alt 45 studerende fra de tre universiteter kan tage uddannelsen, så der bliver rift om pladserne, når CBS udbyder denne nye internationale uddannelse sommeren 2005.

”GLOBE er en ny måde at uddanne bachelorstuderende på, og det overstiger langt, hvad vi kender til af mere traditionel udveksling til andre universiteter”, siger siger Ole Stenvinkel Nilsson, dekan for Det erhvervsøkonomiske Fakultet.

Fokus på strategi, marketing og innovation

Uddannelsen, der vil finde sted i alle tre verdensdele og også indbefatte studiebesøg til bl.a. Brussels, Berlin, Shanghai, Tokyo, Washington, D.C. og Research Triangle Park, N.C, har stærkt fokus på strategi, marketing og innovation/entrepreneurship og vil udvikle de studerendes internationale forretningsforståelse ud over det sædvanlige

”GLOBE stemmer glimrende overens med CBS’ internationale strategi, hvor vi lægger stor vægt på, at vores studerende bliver udfordret, rustet og trænet i at kunne begå sig internationalt. Både jobmæssigt – men også ved at udvikle ny forskningsbaseret viden i et tæt partnerskab med erhvervsliv og institutioner. Vi glæder os meget til at byde det første pionerhold velkommen til sommer og er sikker på, at GLOBE bliver en inspirerende og udfordrende oplevelse for alle involverede”, siger Ole Stenvinkel Nilsson

GLOBE-programmet blev officielt lanceret den 27 oktober til den årlige Partnership in International Management (PIM) konference i Hong Kong, hvor både CBS, CUHK og UNC er medlemmer.

Denne internationale HA-uddannelse får særlige fag knyttet til sig:

I

introduktionssemestret arbejdes i et projektbaseret fag, som, der arbejder virtuelt med at løse specifikke erhvervsøkonomiske opgaver i multikulturelle kontekster.

I

4. semester læses i København et specialfag, som fokuserer på erhvervsstrategi i europæisk sammenhæng.

Sommerskolen i Hong Kong specialiserer sig i Marketing og Asian Business.

5. semester læses i North Carolina, hvor de studerende undervises i ’entrepreneurship-igangsættervirksomhed.

Sidst opdateret: Communications // 11/11/2004