En praktikers bekendelser

Sværvægteren Lars Nørby Johansen tiltræder som adjungeret professor

05/10/2004

Sværvægteren Lars Nørby Johansen tiltræder på CBS

Med Lars Nørby Johansens tiltrædelse som adjungeret professor på CBS sættes stærkt fokus på området Corporate Governance – som er Nørby Johansens adelsmærke. Med en solid forskerbaggrund, sin post som koncernchef i Group 4 Falck, sine formandsposter for bl.a. Corporate Governance komitéen i Danmark og sin rolle som medforfatter til Nørby-udvalgets rapport forenes teori og praksis på enestående vis i denne nye position.

”Lars Nørby Johansens forskerbaggrund, hans karriere og hans bidrag til Nørby-rapporten gør ham eminent kvalificeret til positionen som adjungeret professor på CBS, og tilknytningen sætter en ekstra streg under behovet for at etablere og understøtte relationerne mellem teori og praksis inden for området Corporate Governance. Lars Nørby Johansen vil spille en afgørende og vigtig rolle i dette spændingsfelt i de kommende år – og vi byder ham hjertelig velkommen”, fastslår institutleder Torben Pedersen fra Institut for International Økonomi og Virksomhedsledelse, hvor Nørby Johansen skal tilknyttes inden for området International Corporate Governance.

Sidst opdateret: Communications // 03/11/2004