Succes for ny uddannelse i Service Management

Handelshøjskolens nye bacheloruddannelse er et stort tilløbsstykke med 102 ansøgere til de 80 udbudte pladser, på trods af at uddannelsen ikke figurerer i ansøgningshæftet til den Koordinerede Tilmelding.

04/07/2003

Handelshøjskolens nye uddannelse, HA Service Management, er et stort tilløbsstykke med 102 ansøgere til de 80 udbudte pladser, trods manglende optagelse i ansøgningshæftet til den Koordinerede Tilmelding (KOT).

”Uddannelsen blev først godkendt i juni, men den store søgning viser med al tydelighed, at såvel branchens som vores egen vurdering af det store behov for denne uddannelse var rigtig”, siger dekan Ole Stenvinkel Nilsson fra Det erhvervsøkonomiske Fakultet.

De seneste års positive ansøgertal til Handelshøjskolens uddannelser er fastholdt på et uændret niveau i 2003. Bag dette gemmer sig blandt andet en stor stigning til den nye uddannelse, Asian Studies Programme.

”Vi har i 2002 reformeret det tidligere Japan Studies Programme, der nu udbydes på engelsk med japansk/kinesisk og dækker vækstområderne i Asien. Det har medført en tredobling i søgningen, således at vi i år har 136 ansøgninger til de 60 studiepladser”, oplyser Ole Stenvinkel Nilsson.

De unges manglende interesse i it-uddannelserne slår igennem igen i år, hvor der er et fald i søgningen til HA(dat.), Erhvervsøkonomi-datalogi på ca. 22% og på BA i sprogteknologi og engelsk på 45%.

Sidst opdateret: Communications // 06/10/2004