Søren Hougaard er udnævnt til adjungeret professor

"Udnævnelsen af Søren Hougaard er ét blandt flere skridt fra Handelshøjskolens side for at styrke undervisnings- og forskningsmiljøet inden for området", udtaler institutleder Søren Wenneberg, Institut for Ledelse Politik og Filosofi

25/08/2003

Handelshøjskolen i København har udnævnt Søren Hougaard til adjungeret professor inden for området ”Entrepreneurship”.

Søren Hougaard er cand. merc. og MBA fra INSEAD samt entrepreneur, ledelsesrådgiver, virksomhedsejer, mangeårig ekstern lektor på Handelshøjskolen og forfatter til en række artikler og bøger – herunder internationale publikationer - inden for strategiske emneområder med fokus på markedsinnovative aspekter.

”Innovation og iværksættelse har afgørende betydning for økonomi og jobskabelse i det danske samfund – en betydning, der skønnes at blive endnu større i fremtiden. Regeringen og Folketinget har taget en række initiativer, der skal sætte skub i Iværksætter-Danmark, og for Handelshøjskolen i København er det helt naturligt, at vi ønsker at spille en central rolle i videnudvikling, formidling og kulturpåvirkning inden for området”, udtaler institutleder Søren Wenneberg, Institut for Ledelse Politik og Filosofi, og fortsætter:

”Udnævnelsen af Søren Hougaard er ét blandt flere skridt fra Handelshøjskolens side for at styrke undervisnings- og forskningsmiljøet inden for området. Et skridt, som samtidig sikrer en direkte kobling mellem teori og praksis. Specielt når det drejer sig om entrepreneurship, mener vi denne kobling er altafgørende, og netop Søren Hougaard har ved sit eksempel bevist, at han favner begge dele.”

Søren Hougaard holder tiltrædelsesforelæsning

Aspekter af entrepeneurship - i tiden

Onsdag den 27. august 2003 kl. 15.00

Danske Bank Auditoriet 2.01