Ny kunst på CBS

Med "Broen" af kunstneren Ursula Reuter Christiansen er endnu et kunstværk blevet sat i scene på CBS.

26/01/2004

Med "Broen", af den fremtrædende samtidskunstner Ursula Reuter Christiansen, er endnu et kunstværk blevet sat i scene på Copenhagen Business School - Handelshøjskolen. Kunstværket, som er en stålkonstruktion med blåt pigmenteret glas, er placeret midt i vandrehallen på Solbjerg Plads omgivet af de tusindvis af studerende, der dagligt har sin gang på stedet.

Kunst skal udfordre vaner og traditioner

"Et innovativt forskningsmiljø skal skabe orienteringspunkter og pejlemærker for fremtidens samfund og må være parat til at lade sig udfordre på sine vaner og traditioner", siger rektor Finn Junge-Jensen. "For forskningen er lysten til at gå på opdagelse og evnen til at overskride vante forestillinger essentiel. Banebrydende idéer udvikles ofte på tværs af discipliner og faggrupper og i randområderne af etablerede institutioner. Kunst kan bidrage til at skabe et miljø, der stimulerer til nytænkning, eksperimenter, improvisation og originalitet."

På CBS er over 40 anerkendte nationale kunstnere repræsenteret i en vifte af kunstneriske udtryksformer. I Dalgas Have byder for eksempel et 6.5 meter højt og 3.9 meter bredt maleri af Per Kirkeby de studerende velkommen hver dag, i kantinen hænger tre store malerier af Jens Birkemose og i biblioteket på Solbjerg Plads er kunstværket "Bibliotek" af Nina Sten-Knudsen repræsenteret.

Sidst opdateret: Communications // 01/03/2004