Lej mig!

imagine.. deltager i Forskningens Døgn d. 12. maj

15/04/2005

imagine.. deltager i Forskningens Døgn

Forskningens Døgn, arrangeret af Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling, afholdes første gang den 12. maj 2005. Over hele landet sætter institutioner, virksomheder og organisationer fokus på forskning med en række spændende arrangementer. Bestil en Forsker, der er et tilbud til virksomheder, biblioteker, aftenskoler og alle andre der kan samle et voksent publikum om at bestille en forsker til at komme på besøg d.12.maj. Det er gratis at bestille en forsker, dog skal rekvirenten dække forskerens transportomkostninger. Deadline er d.2.maj.

Lektor i kreative industrier ved CBS, Lise Skov stiller op med titlen: Pels mellem luksus og landbrug. Emnet for foredraget er følgende: Danmark er verdens førende pelsavlernation. Pelsbranchen er en kontroversiel, lille og atypisk industri. Foredraget handler om Danmarks rolle i den globale pelsbranche, og om hvordan pels i disse år er vendt tilbage i modebilledet.

Målgruppen i Bestil en Forsker er det almene voksne publikum, der ikke på forhånd er interesseret i videnskab og forskning. Foredraget varer cirka en time, og der vil være mulighed for at stille spørgsmål.

Yderligere information kan hentes på

Forskningens Døgn

Sidst opdateret: Communications // 12/05/2005