2 PhD opslag: Kreativitet og industri i Film- og Musik

Ansøgningsfristen er den 9. maj 2005, kl. 12.00.

12/04/2005

2 PhD opslag: Kreativitet og industri i Film- og Musik

I dag vinder begreber som
oplevelsesøkonomi og
kreative industrier frem overalt, og de er med til at sætte fokus på, at kreative brancher har et stort økonomisk potentiale og nogle anderledes måder at organisere sig på pga. samspillet mellem kreativitet og økonomi. I Danmark har både filmbranchen og musikbranchen i de senere år markeret sig internationalt og vist det økonomiske potentiale, der kan ligge i de kreative industrier. Det rejser nye interessante spørgsmål om, hvordan disse branchers succes, deres organisationsformer og sammenspillet mellem kreativitet og marked fungerer og kan benyttes som udviklingspotentiale.

Derfor opslås 2 nye PhD stipendiater inden for
film og
musik (indspillet) med henblik på at studere den kommercielle udnyttelse af ny viden eller de kunstneriske frembringelser og på organiseringen af udvikling, produktion og/eller distribution.

PhD stipendiaterne vil blive del af flere forskningsmiljøer ved CBS. De opslås ved Institut for Industriøkonomi og Virksomhedsstrategi og vil herudover være tæt tilknyttet Imagine.. Creative Industries Research, et af Danmarks stærkeste forskningsmiljøer inden for oplevelsesøkonomi, og herved medvirke i den nyeste flerdisciplinære udforskning af organiseringen af kreativitet i virksomheder, projekter og transnationale netværk.

I begge opslag prioriteres ansøgere, der viser empirisk og teoretisk kompetence, en forskningsmetodologisk bevidsthed og en interesse i at indgå i både instituttets og centrets forskningsmiljø og fungere som bindeled til den relevante branche.

Læs det fulde opslag på Ledige jobs - CBS

Kontakt: Institutleder Peter Lotz, tlf. 3815 2554, e-mail pl.ivs@cbs.dk

Ansøgningsfristen er den 9. maj 2005, kl. 12.00.

Sidst opdateret: Communications // 25/10/2007