Journal of Financial Regulation

George Ringe udnævnt som redaktør for nyt fagfællebedømt tidsskrift

04/11/2013

Georg Ringe, professor i international erhvervsret på CBS, er blevet udnævnt til redaktør for et nyt fagfællebedømt tidsskrift, ”Journal of Financial Regulation”. Tidsskriftet, som udgives af Oxford University Press, er tiltænkt som et internationalt forum for udbredelse af videnskabeligt arbejde i verdensklasse, som undersøger teoretiske, politiske og praksis-orienterede emner, som relaterer sig til regulering af finansielle markeder og institutter. Som det også afspejles af dets forskelligartede redaktion, søger tidsskriftet at udgive videnskabelige arbejder, som undersøger disse emner ud fra et tværfagligt, internationalt og komparativt perspektiv. Tidsskriftet er en fagfællebedømt udgivelse med indlæg, der primært bedømmes ud fra krav om kvalitet samt vigtigheden af deres bidrag til vores forståelse af emnet.

Tidsskriftets redaktører omfatter Professorer Thierry Bonneau (Université Panthéon-Assas, Paris II), Daniel Awrey (University of Oxford), Wolf-Georg Ringe (Copenhagen Business School), Christopher Brummer (Georgetown Law School), Geneviève Helleringer (Essec Business School), og Marco Ventoruzzo (Bocconi University and Penn State School of Law).

Sidst opdateret: Law department // 17/12/2017