Ph.d.- stipendiater på tur

Som en del af ph.d.-uddannelsen skal ph.d. stipendiaterne fra CBS LAW deltage i ph.d.-kurser, og et af disse fandt sted i sidste uge.

kursus
PhD kursus
04/04/2019

I sidste uge var Sandie Nøhr Nielsen, Mark Ørberg og Kathrine Søs Jacobsen Cesko taget til Nordjylland, nærmere Rebild Bakker, for at deltage i et 3-dages ph.d.-kursus omhandlende videnskabelighed og metode - med særligt henblik på formueretten. Kurset blev afholdt af Aalborg Universitet, Juridisk institut.

Blandt oplægsholderne var blandt andre Patrik Lindskoug (ekstern lektor på CBS LAW og lektor ved universitetet i Lund, Sverige), med oplæg om nordisk formueret og de grundlæggende ligheder og forskelle i de nordiske lande med fokus på Danmark og Sverige. Ligeledes deltog lektor Troels Michael Lilja fra CBS LAW med et oplæg om EU-retten og selskabsret.

Udover faglig læring og networking med andre ph.d.-stipendiater, bød kurset også på turer ud i den smukke natur ved Rebild Bakker og afsluttende frokost i tippi.

Sidst opdateret: CBS LAW // 08/10/2019