Konfucius Institut åbner på CBS

Se billeder fra underskrivelsen af kontrakten

27/11/2007

Den 20. november 2007 blev der underskrevet en kontrakt mellem CBS og The Office of Chinese Language Council International (Hanban) om etablering af Copenhagen Business Confucius Institute på CBS. På vegne af den kinesiske partner underskrev ambassadør Xie Hangsheng og rektor Finn Junge-Jensen underskrev på CBS vegne.

Konfucius Instituttet er et samarbejde mellem Hanban, der ligger under det kinesiske undervisningsministerium og CBS i Danmark. Den kinesiske partner stiller en lærer gratis til rådighed samt giver et opstartsbeløb på op til USD 100.000, mens CBS stiller lokaler og sekretariatsbistand til rådighed. Lektor Verner Worm fra Asia Research Center bliver leder af Konfucius Instituttet.

Sidst opdateret: Communications // 17/10/2012