2. Runde af China Executive Leadership Programme

Arrangeret af ARC

05/10/2006

I sidste uge deltog en række administrerende direktører for Kinas største virksomheder i China Executive Leadership Programme, der for andet år i træk er arrangeret af Asia Research Centre i samarbejde med Cambridge University. I år kom virksomhedslederne fra kinesiske kæmpevirksomheder såsom China Sinochem Corporation, China Aerospace & Technology Corporation, China Power Investment Group Corporation, China Yangtze Three Gorges Project Corporation, Bank of China, etc.

Under opholdet mødte de kinesiske CEO’er den danske statsminister Anders Fogh Rasmussen og var i audiens hos Kronprins Frederik. Delegationen havde ligeledes møde med et udsnit af lederne fra de største danske virksomheder og organisationer med interesse i Kina, herunder A.P. Møller-Mærsk, Carlsberg, Danfoss, Arla Foods, Novo Nordisk, Novozymes og Dansk Industri.

I programmet indgik en hel dags forelæsninger på CBS gennemført af professorerne Lars Bo Kaspersen, Peer Hull Kristensen og Ove K. Pedersen, alle fra International Centre for Business and Politics, CBS. Det er planen at ledelsesprogrammet skal løbe over flere år og omfatte CEO’erne fra de 120 største kinesiske virksomheder.

Programmet blev i år åbnet ved en festmiddag i Masters Hall, Trinity College, Cambridge University med deltagere fra Cambridge University, CBS og andre samarbejdspartnere og afsluttede med en diplomoverrækkelse på den kinesiske ambassade i København.

Sidst opdateret: Communications // 17/10/2012