Erhvervskonference på CBS


Onsdag, 17 januar, 2018 - 08:30 to 13:00

Salg og Marketing funktionen i den digitale æra
- Muligheder og udfordringer

Kom til erhvervskonference på CBS d. 17. januar 2018, hvor en række internationale virksomheder og anerkendte professorer sætter scenen for salg og marketing funktionens muligheder og udfordringer i den digitale æra. CBS præsenterer samtidig en ny cand.merc. linje ’Customer and Commercial Development’, hvis kandidater bliver rustet til at møde de udfordringer som fremtidens salgs- og marketing funktioner står overfor som følge af nye digitale business modeller.

Kunderne er blevet mere vidende, har lettere adgang til produkt- og virksomhedsoplysninger end nogensinde, kontaktpunkterne mellem køber og sælger er steget i antal og raffinement, og salg foregår på mange forskellige kanaler. Kunderne eksponeres for markedsføring og salgstilbud, som er mere relevante end nogensinde, ofte baseret på realtidsdata om den enkelte kunde. Digitalisering ændrer den måde virksomhederne driver forretning på, kommunikerer, arbejder, køber, sælger og innoverer, og det kræver helt nye forretningsmodeller.

Den danske regering, Børsen, Business Denmark, DI, Deloitte og mange andre aktører i dansk erhvervsliv har understreget behovet for at få viden om, hvordan digitalisering og teknologi skaber værdi for kunden gennem digitale forretningsmodeller. Men også behovet for hvordan digitalisering og teknologi kan hjælpe virksomhedernes salgs- og marketingfunktioner til at blive mere effektive, reducere omkostningerne og drive innovative salgsstrategier så der skabes excellente kundeoplevelser på tværs af kanaler og kontaktpunkter. Den nye cand.merc. linje ’Customer and Commercial Development’ uddanner kandidater med kompetencer der kan håndtere disse nye udfordringer så der skabes vækst og konkurrencemæssige fordele for dansk erhvervsliv. 


Program

 

Tidspunkt

Aktivitet

Ansvarlig

8.30-8.45

Ankomst: Kaffe & Croissant

 

8.45-8.50

Velkomst

Cand.merc. studieleder,

Lektor Henrik Sornn-Friese, CBS

8.50-9.15

Disrupt dit ledelsesmæssige mindset og transformer din business med Big Data

Professor Torsten Ringberg,

Institut for Afsætningsøkonomi, CBS

9.15-9.40

Digital marketing og salg - Planlægning af de næste 150 år

Senior Vice President Uffe Henriksen, Digital Marketing and Communication, Danske Bank

9.40-9.50

Pause - Stræk benene og netværk

 

9.50-10.15

Digitalisering af salg og marketing i Velux

Senior Director, eBusiness Andreas Pettersson, Velux (ap@ecapacity.dk)

10.15-10.40

Talentmiljøet hos Nestlé Nordic

Nordic Talent Manager Anne Sofie Fisker, Nestlé

10.40-11.00

Pause med frugt, snack og kaffe/vand

Sponsoreret af Nestlé

11.00-11.25

Data-dreven vækst kommer fra kommerciel kompetence

Professor Thomas Ritter,Institut for Strategi og Globalisering, CBS

11.25-11.50

Digital Business vedrører hele virksomheden

Leader of IBM Digital Business Group, Nordic, Lars Lippert, IBM

11.50-12.10

Customer and Commercial Development

- den nye M.Sc.-uddannelse

Professor Anne Martensen og Ekstern lektor Ole Stenvinkel Nilsson, Institut for Afsætningsøkonomi, CBS

12.10-12.30

Salget 2025 – Et kig i krystalkuglen

Landsformand Jens Neustrup Simonsen, Business Danmark

12.30-12.35

Wrap-up og tak for i dag!

Institutleder, Professor Adam Lindgreen, CBS

Tilmelding er nødvendig til: reception.marktg@cbs.dk inden den 10. januar 2018

Sidst opdateret: Department of Marketing // 20/10/2021