Medie- og Kommunikationsleksikon

Artikler om begreber, metoder, fænomener, forskere inden for medier og kommunikation

Indhold i Medie- og Kommunikationsleksikon

Ca. 500 artikler skrevet og redigeret af ca. 150 fremtrædende faglige specialister fra Nordeuropa og USA. Artiklerne beskæftiger sig med centrale begreber, metoder og forskere inden for medieteori, mediehistorie, mediesociologi, massemedier, digitale medier, kommunikationsteori, organisationskommunikation, journalistik, diskursteori, fortælleteori, receptionsforskning, visuel teori, lingvistik, radio, tv og film.

Facts om Medie- og Kommunikationsleksikon

Omfang 500 leksikonartikler
Leverandør Samfundslitteratur

 

Emner

Typer

Sidst opdateret: CBS Library // 20/03/2018

ADGANG TIL DATABASEN

Der er adgang til databasen på CBS campus og via fjernadgang.
Kun CBS-studerende og -ansatte kan benytte fjernadgang.