Projektdeltagere

• Partner: Esben Rahbek Gjerdrum Pedersen

Det vandløse mejeri- øget genanvendelse og anvendelse af andre vandkilder (Det vandløse mejeri)

Abstract:

Målet med projektet er at nedbringe vandforbruget i mejeribranchen i Danmark under hensyntagen til mejeriernes økonomi, fødevaresikkerhed, arbejdsmiljø og miljøforhold. Der tilstræbes holistiske løsninger hvor også energi og ressourceforhold indgår- ligesom løsninger med styrket organisering og ledelse vil indgå. Et delmål er at styrke dansk eksport af systemløsninger og dertil knyttet mejeri- og vandteknologi. Projektet vil i høj grad fokusere på en bred integrering, hvor der sikres de størst mulige besparelser i branchen som helhed. Det betyder bl.a., at en stor del af projektet vil være praktisk og anvendelsesorienteret og adressere barrierer og muligheder, som er blevet identificeret i det netop gennemførte partnerskab for det ”Vandløse Mejeri”.

Type:

Public (National)

Bevillingsgiver:

Naturstyrelsen

Institut:

Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse

Samarbejdspartnere:

Ecolab ApS, Nordex Food A/S, Landbrug & Fødevarer, Thise Mejeri, DHI - Dansk Hydraulisk Institut A/S, Vestforsyning A/S, Novozymes AS, Fødevarestyrelsen, Danmarks Tekniske Universitet, Arla Foods, Grundfos A/S, DSS Silkeborg A/S, Kamstrup A/S, Krüger A/S, Mammen Mejeri A/S, Grundfos BioBooster A/S, Dansk Erhverv, Them Andelsmejeri

Status:

Afsluttet