Projektdeltagere

  • Partner: Brian Moeran
  • Participant: Fabian Csaba

The Socio-Economic Organization of Creative Industries (SME - Creative Encounters)


 

Abstract:

Det igangværende projekt 'Creative Encoutners' er en socio-økonomisk undersøgelse af kreative industrier i global kontekst. Da kreative industrier ikke er en homogen sektor, men snarere en samlebetegnelse for forskellige typer produktion, hvor individuel kreativitet spiller en stor rolle (Flew 2002; Hesmondhalgh 2007; Pratt 2005), har vi opdelt de kreative industrier i tre undergrupper, Mode & Luksus, Film & Medier samt Placebranding, Kunst & Kultur, der er genstandsområde, der er genstandsområde for hver projektets tre 'strømme'.

Type:

Public (National)

Bevillingsgiver:

Styrelsen for Forskning og Innovation

Institut:

Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse

Status:

Afsluttet

Startdato:

05-03-2009

Slutdato:

29-10-2012

The page was last edited by: Dean's Office of Research