Videnskab på farten

Bliv ikke overrasket, hvis din sidemand i morgentrafikken pludselig rejser sig op og giver sig til at tale om sit arbejde. Regionens universiteter er i international klasse, og det vrimler med unge forskningstalenter med viden og lyst til at fortælle om, hvordan den forskning, der bedrives bag murene, har indflydelse på vores hverdag.

Fredag, 24 maj, 2013 - 07:00 to 17:00

Unge forskningstalenter med sans for formidling kommer fredag d. 24. maj udenfor universiteterne og giver en lynpræsentation af deres arbejde: Videnskabelige mini-foredrag i busser, metro og lokalbaner i hovedstadsregionen. Forskerne har tiden mellem to stop til sin rådighed – og passagererne er tilhørere.

Du kan møde:

• Nina Tofte Hansen er Ph.D.-studerende ved Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning, KU. Hun forsker i landbrug under forandring i Tanzania : Vil der stadig være plads til de små, afrikanske landbrug i fremtiden?
  • Karin S. Ivertsen er ph.d. på CBS og forsker i samarbejdsrelationer, særligt med fokus på bæredygtig og innovativ udvikling af den norske elbil Think City. Karin fortæller, at partner-dating kan være afgørende for at fremme teknologiudviklingen i virksomheder.
  • Peter Andreas Sattrup, er arkitekt MAA og lektor på DTU. Han underholder om arkitektur og energi: Hvordan får vi nedsat energiforbruget i vores boliger og hvad er vigtigst – teknologi, adfærd eller design?
  • Claus Drejer som har skrevet sin ph.d.-afhandling om, hvordan samfundet skaber eleven i den danske folkeskole. Eleven har altid skulle lære at regne, skrive og læse, men hvordan eleven har skullet lære det, har ændret sig.

Sidst opdateret: Communications // 03/02/2015