Inaugural lecture by Professor Anker Brink Lund

Anker Brink Lund has been appointed professor in mediamanagement and CBP is invites to the inaugural lecture: Friday March 18, 2005, at 2 p.m. Danisco Auditoriet S.07 Solbjerg Plads 3, Frederiksberg

18/02/2005

Anker Brink Lund (f. 1950) er fra 1. januar 2005 udnævnt til professor i Media Management and Communicative Governance ved CBS International Center for Business and Politics. Han er cand.scient.pol. fra Aarhus Universitet (1976) og dr.phil. fra Roskilde Universitetscenter (1997). I perioden 1999-2004 var han professor i mediesociologi ved Institut for Journalistik på Syddansk Universitet i Odense.

Anker Brink Lund forsker i strategisk brug af kommunikation – herunder samspillet mellem nyhedsmedier, private virksomheder og offentlige myndigheder. I tiltrædelsesforelæsningen vil han give et signalement af det danske mediemarked historisk og institutionelt samt introducere til et igangværende forskningsprojekt, der analyserer konkurrenceforhold på medieområdet regionalt og globalt.

Sidst opdateret: Communications // 15/09/2006