Et Årti med Corporate Social Responsibility: Forskning, Uddannelse og Praksis

Invitation til seminar og reception: Farvel – og på snarligt gensyn – til professor Peter Neergaard

Mandag, 30 august, 2010 - 13:00 to 16:00

INVITATION

Det vil glæde CBS’ Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse (IKL) at se kolleger, samarbejdspartnere og venner ved et særligt CSR-seminar og efterfølgende reception mandag den 30. august, hvor vi vil sige farvel – og på snarligt gensyn – til professor Peter Neergaard.

Den 1. september fratræder Peter Neergaard som professor efter en 37 år lang karriere på CBS. Vi er imidlertid glade for, at Peter ønsker at fortsætte sin tilknytning som ekstern lektor i Corporate Social Responsibility. Igennem sin tid på CBS har Peter været en aktiv del af forsknings- og undervisningsmiljøet ved flere institutter og har gennem sit arbejde de sidste mange år fokuseret på Corporate Social Responsibility, herunder ledelse og strategi, CSR blandt små og mellemstore virksomheder, ikke-finansiel rapportering og sammenhængen mellem finansiel og social performance.

Seminaret “Et Årti med Corporate Social Responsibility: Forskning, Uddannelse og Praksis” vil male et billede af CSR-forskning, uddannelse og praksis gennem de sidste ti år, ikke mindst med fokus på Peter Neergaards egne bidrag. Claus Frier fra Novozymes; Sune Skadegaard Thorsen fra Global CSR; Carsten Ingerslev fra den danske regerings Center for Samfundsansvar, kolleger fra CBS såvel som Peter selv vil holde oplæg.

Seminaret varer fra kl. 13.00-16.00 og efterfølges af en reception. Vi håber at se mange af jer til en spændende eftermiddag!

Flere informationer om Peter Neergaards forskning kan findes her. For spørgsmål kontakt venligst Elisabeth Crone Jensen, CBS Centre for CSR.

Sidst opdateret: Communications // 12/10/2012