Social ansvarlighed på dagsordenen

Novo Nordisk A/S står bag pris til studerende på CBS

24/01/2005

Corporate Social Responsibility eller sagt på dansk – social ansvarlighed - er et af de væsentligste emner i det 21. århundrede. Regeringer, NGO’er, internationale organisationer og aftagere forventer i stigende grad, at virksomhedernes etik, redelighed og troværdighed opleves og føres ud i livet side om side med den økonomiske rentabilitet.

CBS Center for Corporate Values and Responsibility har forsket i disse områder et par år, og det er bl.a. på den baggrund, at Novo Nordisk A/S nu indkalder CBS’ studerende til en konkurrence om Corporate Social Responsibility:

”Vi har brug for dygtige erhvervsøkonomiske kandidater, som formår at omsætte i praksis det de lærer i teorien, og som forstår det samfund, de skal arbejde i. Social ansvarlighed griber ind i mange fagområder, både i den akademiske verden og i virksomhedernes. Den faglige udfordring har CBS været god til at tage op, og vi håber, at vi med denne pris kan inspirere endnu flere studerende til at udforske potentialerne i at drive forretning ud fra et mere holistisk perspektiv. Det har både Novo Nordisk og andre virksomheder brug for - og det har samfundet gavn af”, siger Executive Vice President Lise Kingo, Novo Nordisk A/S.

Prisen vil blive tildelt en studerende ved CBS, som demonstrerer enestående indsigt eller exceptionel præstation i forbindelse med arbejdet med Corporate Social Responsibility. De studerende kan benytte sig af enhver videnskabelig disciplin, fx regnskab, organisationsteori, marketing, finansiering, management, strategi etc. til at udvikle kendskabet til Corporate Social Responsibility.

Sidst opdateret: Communications // 18/04/2005