Satsning på Innovation

CBS tager med åbning af nyt center endnu et skridt i styrkelsen af 'Innovation'

13/04/2004

I hele 2004 vil både forskningen og undervisningen berøres af CBS' beslutning om at stryke indsatsområdet 'Innovation'. Med ansættelsen af den internationalt estimerede forsker Christer Karlsson fra Stockholm School of Economics med omfattende kompetencer inden for management af innovation og produktion, er første solide skridt taget. I løbet af året får satsningen yderligere kød og blod i form af en lang række initiativer, og næste skridt er nu åbningen af et center for forskning i Biotech Business.

Research Centre on Biotech Business

Med Biotech Business fokuseres på en række af de ledelses- og erhvervsøkonomiske spørgsmål, der knytter sig til bioteknologi og til forskningsbaseret forretning mere generelt. Ud over særlige ledelsesudfordringer præges disse områder af et intensivt samspil med universiteter, venture kapital, det politiske system etc. Forskningen tydeliggør på den måde et sæt forretningsbetingelser, der fremover vil få øget betydning for en bredere vifte af sektorer og som derfor vil afspejles i forskningen på CBS. Biotekområdet har også en særlig betydning for Øresundsregionen og dermed for CBS' samspil med naboinstitutioner og -virksomheder.

Invitiation

Centeret åbnes 14.04.2004 kl. 14-16

Sted: Solbjerg Plads 3

Lokale: Tuborg Auditoriet SP2.02

Undervisningen og forskningen inden for innovation og iværksætteri vil involvere forskellige typer af fagligheder og viden. På forskningsområdet åbnes ud over Research Centre on Biotech Business også Center for Knowledge Governance og Center for Creative Industries and Global Networks. Derudover oprettes to professorarter inden for innovationsledelse og entrepreneurship samt ledelse af teknologiske innovationer. CBS sender løbende pressemeddelelser ud om disse emner.

Sidst opdateret: Communications // 20/04/2004