Pris til CBS-forsker

- bygger bro mellem forskning og praksis

06/06/2007

Bygger bro mellem forskning og praksis

Irene Skovgaard Smith er ph.d.studerende på Institut for Ledelse, Politik & Filosofi og har netop modtaget en pris for Best Research Paper. Hun modtog prisen på den netop afholdte konference
Client-Consultant Cooperation
- Coping with Complexity and Change på CBS.

Samarbejder med Dansk Industri

Irene Skovgaard Smiths paper bærer titlen
Challenge as an Outsider – Know as an Insider: Client Experiences of Collaboration with Consultants og dækker over et projekt, der sigter mod at opnå en større grad af indsigt i de faktorer, som påvirker samarbejdet mellem virksomheder og konsulenter.

- Når man laver erhvervsforskerprojekter, der er meget praktisk orienterede, kan det være svært at få dem anerkendt i den akademiske verden. Jeg er derfor glad for, at der i bedømmelsen blev lagt vægt på, at jeg beskæftiger mig med et projekt, der er med til at bygge bro mellem praktikerverdenen og forskningen, siger Irene Skovgaard Smith.

Projektet foregår i samarbejde med Dansk Industri, hvor projektet er en del af et større projekt om vækst i vidensamfundet.

Konferencen
Client-Consultant Cooperation
- Coping with Complexity and Change på CBS blev organiseret af Management Consulting Division, Academy of Management og Copenhagen Business School.

Sidst opdateret: Communications // 07/06/2007