Pressemeddelelser

Informatik i pressen

31/08/2007

It-kandidater sprøjtes ud, MetroXpress 26-10-2007

På Copenhagen Business School er der uddannet procentvis flere cand.merc.-kandidater i datalogi i år end sidste år, siger studiechef Annette Juhl Hansen, som ikke kan sige præcis hvorfor. Handelshøjskolens it-uddannelser strømmer de unge til gengæld ikke til.

(Mille Marie Christensen) Side 41

Computerbørn i høj kurs på fremtidens arbejdsplads, Urban 31-08-2007

Mange timer brugt foran computeren vil komme mange unge til gavn, for virksomhederne vil

i stigende grad komme til at eftersøge medarbejdere med evnen til

at "multitaske", vurderer Torkil Clemmensen, lektor på

Handelshøjskolen i København. (Mads Allingstrup, Annette Sand) Side 10-

Danmark avler digitale analfabeter, Computerworld 24-08-2007

Lige nu er hver fjerde dansker digital analfabet og i 2012 vil vi have

72 procent digitale analfabeter, viser en rapport som Teknologisk

Institut har lavet for IT- og Telestyrelsen.

- Rapportens resultater er så markante, at de bør vække opmærksomhed

hos alle, der interesserer sig for Danmarks ve og vel, siger professor

Kim Viborg Andersen fra Handelshøjskolen i København.

IT-Kursusguide, side 4, 6

Hvem vinder giganternes krig? Computerworld 22-06-2007

Den store konflikt mellem Microsoft og Google drejer sig om at få den størst mulige del af internettet. Og ifølge Mogens Kühn Pedersen fra Copenhagen Business School vil mange virksomheder være fristet til at vælge Googles produkter frem for Microsofts. (Peder Bjerge; Kurt Westh Nielsen) 1. sektion, side 10-12.

To åbne standarder til det offentlige, Politiken 22-06-2007

Mogens Kühn Pedersen, professor ved CBS, roser beslutningen om at have en prøveperiode for de to dokumentformater for det offentlige. Prøveperioden løber frem til 1. juli 2009. (Journalist: Claus Cancel), 1. sektion, side 13.

Økonomien er afgørende for åbne standarder, Computerworld 15-06-2007

Ved en lukket høring i Folketinget argumenterede professor Mogens Kühn Pedersen fra Copenhagen Business School for ODF-formatet. (Nicolai Devantier, Mads Bang), 1. sektion, side 20.

Tronfølger skal føre succesen videre, Computerworld 01-06-2007

Lektor ved Copenhagen Business School Morten Thanning Vendelø udtaler i forbindelse med branding, at "en strategi [kan, red] være at lave en form for co-branding - altså at koble sig på nogen eller produkter, som forsøger at ramme den samme kundegruppe." (Malihat Zengin), 1. sektion, side 8.

Sundhedspåmindelser, Politiken 30.05.2007

Regeringen vil nu iværksætte et projekt ved navn NemSMS, som går ud på, at borgerne modtager en sms inden for eksempel en operation. Projektet skal spare det offentlige for 90 millioner kroner årligt, men ifølge Kim Viborg Andersen fra Copenhagen Business School skal man være påpasselig med at etablere et it-projekt med besparelser for øje. (Søren Dilling), 1. sektion, side 7.

Skolefiasko koster på imagekontoen, Computerworld, 25.05.2007

It-branchen får problemer med sit image, når folkeskolens it-baserede afgangsprøver volder problemer. Jesper Holck, lektor ved CBS, mener, at systemet burde have været testet, 1. sektion, side 15.

Er en tredje standard vejen?, Computerworld, 18.05.2007

Institutleder Mogens Kühn, Institut for Informatik på Copenhagen Business School, mener ikke umiddelbart, at ODS og OpenXML kan forenes i én standard, men at der muligvis kan laves et tredje format, som kan forene dem. (Mads Bang), 1. sektion, side 15.

Sidst opdateret: Communications // 29/10/2007