Påvirkningen af de finansielle markeder

- Eric Bentzen bliver tildelt “Best Paper Award of the year 2008”

02/03/2009

Eric Bentzen bliver tildelt “Best Paper Award of the year 2008”

Lektor Eric Bentzen fra Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi har været med til at udarbejde en artikel, der er publiceret i tidsskriftet "Financial Markets and Portfolio Management" og tildelt "Best Paper Award of the year 2008" af the Swiss Society for Financial Market Research.

USA's tidligere nationalbankdirektør Alan Greenspan

Artiklen "The Greenspan years: An analysis of the magnitude and speed of the equity market response to FOMC announcements" analyserer samspillet eller effekten af offentlige udtalelser og meddelelser på de finansielle markeder under den legendariske Alan Greenspan.

Artiklen analyserer økonomisk beslutningstagning set i en kommunikationsmæssig og samfundsmæssig sammenhæng.

Eric Bentzen har bl.a. haft et omfattende samarbejde med førende institutioner og universiteter i USA, som efterfølgende har inviteret ham som opponent og debattør omkring de finansielle markeders beslutningstagning.

Artiklen er udarbejdet af Eric Bentzen (CBS), Allan Zebedee (Clarkson University), Peter Hansen (Stanford University) og Asger Lunde (Aarhus Business School).

Prisen tildeles ved en officiel overrækkelse i forbindelse med Annual Conference of the Swiss Society for Financial Market Research den 3. april 2009 i Geneve.

Sidst opdateret: Communications // 03/03/2009