Hvordan opnår brands ikon-status?

Den anerkendte prof. Douglas Holt kommer på CBS og fortæller hvordan

10/11/2006

Den anerkendte prof. Douglas Holt kommer på CBS og fortæller hvordan

I Douglas Holts seneste bog ”How Brands Become Icons” er hovedbudskabet, at de største og mest kendte brands, som fx Coca-Cola, VW, Harley-Davidson og Budweiser har opnået ikon-status, fordi de har formået at skabe fortællinger, der i særlig grad adresserer kulturelle forandringer og konflikter i samfundet. Og når Holt kommer på CBS tirsdag den 28. november 2006 og møder de studerende er det selvsamme hovedbudskab, der vil blive yderligere udfoldet.

Fra konsistens over tid til kulturelle kompetencer

”Douglas Holt vil præsentere en nyskabende kulturel tilgang til branding, der viser, at traditionelle tilgange, der insisterer på konsistens over tid, ikke er i stand til at appellere til forbrugerne over længere perioder, hvor den kulturelle kontekst forandres. Når kendte brands som Coca-Cola og Budweiser har formået at fastholde deres ikon-status, skyldes det netop, at de har reageret på kulturelle forandringer i samfundet,” forklarer professor Per H. Hansen, som har skaffet den anerkendte branding-expert til CBS.

Tid og sted:

Forelæsningen ”

How Brands Become Icons.
The Principles of Cultural Branding” finder sted kl. 14-16 den 28. november 2006 i Danske Bank-Auditoriet, CBS, Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg.

Forelæsningen retter sig både mod studerende, forskere og brand-managers i erhvervslivet.

Douglas B. Holt er L’Oreal Professor of Marketing på Said Business School, OxfordUniversity. Han har en MBA fra University of Chicago og en ph.d. fra Northwestern’s Kellogg School of Management.

Holt har virket som brand manager i USA og været ansat på Harvard Business School, før han kom til Said Business School. Ud over sit akademiske arbejde er han partner i bureauet

Amalgamated (New York), der med udgangspunkt i Holts kulturelle branding teori arbejder både kommercielle og non-profit klienter. Holt har bl.a. publiceret i Journal of Consumer Research og Harvard Business Review.

Sidst opdateret: Communications // 13/11/2006