En dynamisk brancheanalyse af internet service

CBS/Vækstfonden valgt som bidrager af årets artikel

15/12/2006

Med artiklen
Hvad var det dog der skete? En dynamisk brancheanalyse af Internet Service, der sætter fokus på udviklingen i internet service-branchen ud fra de tre perspektiver - brugerne, virksomhederne og forskningsmiljøet - er Jens Frøslev Christensen (CBS) og Michael Holm Olesen (Vækstfonden) blevet beæret med prisen
"Bedste artikel i tidsskriftet Ledelse & Erhvervsøkonomi 2005." En af hovedbudskaberne i artiklen er bl.a., at kun de aktører på markedet, der bedst kan aflæse og forstå markedets kompleksitet opnår strategiske fordele.

”Det er dejligt at kunne belønne en relevant og velskrevet artikel, som beskæftiger sig med en yderst interessant problematik og som både har en forskningsmæssig og praktisk interesse,” udtaler professor Flemming Poulfelt, som er hovedredaktør i Ledelse & Erhvervsøkonomi.

Prisen var på 40.000 og blev uddelt mandag den 11. december 2006 i forbindelse med
Det Danske Ledelsesakademis første konference.

Ledelse & Erhvervsøkonomi har til formål at formidle de nyeste forskningsresultater indenfor fagområderne ledelse og erhvervsøkonomi. Der lægges vægt på at artiklerne forsøger at integrere teori med praksis. Redaktionen består af fem professorer fra danske business schools og universiteter.

Sidst opdateret: Communications // 18/12/2006