Denmark Limited

Waldemar Schmidt støtter CBS med royalties fra sin nye bog

05/10/2006

Når Waldemar Schmidt, tidl. topchef i ISS, fremover sælger sin nye bog "Denmark Limited - Global by Design" går al royalties-indkomst til et legat til udenlandske MBA-studerende på CBS. Begrundelsen er ønsket om at støtte CBS' internationale strategi og konkurrence-

dygtighed:

"CBS er i konkurrence med mange andre fine internationale skoler, som kan tilbyde sine studerende diverse stipendier. For at blive endnu mere konkurrencedygtig, finder jeg det naturligt at hjælpe CBS på vej. Derudover har jeg i tilblivelsen af bogen fået stor hjælp fra skolen," forklarer Waldemar Schmidt.

Det er også intentionen, at Waldemar Schmidt som en årligt tilbagevendende begivenhed – med afsæt i den nye bog – skal holde en forelæsning for CBS Executive og Full-Time MBA-studerende.

Denmark Limited har indlæg af bl.a. Henning Dyremose, Lars Kolind, Niels Due Jensen, Hans Skov-Christensen og Jørgen Madsen-Clausen, og sigtet er at udbrede kendskabet til dansk erhvervslivs potentialer til et udenlandsk publikum. Faktum er nemlig, at Danmark, trods sin beskedne størrelse, har leveret en række virksomheder, der er førende inden for hver deres felt.

Sidst opdateret: Communications // 09/10/2006