Projektdeltagere

• Partner: Janine Leschke
  • Participant: Martin B. Carstensen
  • Participant: Christian Lyhne Ibsen

Strategiske Overgange for Ungdomsarbejdskraft i Europa (STYLE)

Abstract:

Det overordnede mål med dette projekt er at gennemføre en komparativ EU-dækkende analyse på ungdomsarbejdsløsheden, der er følsom over for køn, etniske og klasseforskelle og de historiske arv af multi-niveau institutioner , som former relevante politikker.Dette mål vil blive opnået gennem 10 mål organiseret af omkring 12 forskning, forvaltning, formidling og videnskabelige koordinering arbejdspakker.Der er tre tværgående forskning WPs der undersøgerPerformance, Politik læring og dens begrænsninger og omfatter produktion af en international håndbog om strategiske Overgange for unge Labour i Europa;Seks materielle forskning WPs fokusere på spørgsmål af:• Arbejdsmarkedets Uoverensstemmelse i forbindelse med uddannelse og færdigheder samt den geografiske mobilitet;• Familie og kulturelle barrierer for beskæftigelse og• muligheder og konsekvenser af Self-Employment og Flexicurity.Det centrale begreb som informerer dette projekt, er baseret på en politisk læring tilgang til at løse ungdomsarbejdsløsheden. Dette indebærer en løbende proces, herunder en bred vifte af EU-interessenter til at informere forskning og formidle resultaterne i forskellige institutionelle betingelser. Det giver en ny historisk analyse som tager ansvar for faktorer før, og i forlængelse med den igangværende økonomiske krise. Det oplyser de politiske beslutningstagere om, hvad der virker og hvorfor.Konsortiet vil opnå den forventede effekt af1) at fremme videngrundlaget for beskæftigelsesstrategierne til at overvinde ungdomsarbejdsløsheden, der definerer foranstaltninger, metoder og evalueringer,2) at skabe en kritisk netværk af interessenter organisation. Udgange vil omfatte:• En international håndbog om strategiske Overgange for unge Labour i Europa.• Multimedia formidling: arbejdspapirer, politiske briefinger, nyhedsbreve, pressedækning og videopodcasts.• En sammenlignende analyse af, hvor og under hvilke omstændigheder innovative og effektive politikker til at få unge i arbejde er indlysende, hvor disse politikker fungerer, og hvorfor;• Politiske anbefalinger, både fra casestudier og kvantitativ analyse, om virkningerne af disse beskæftigelsesstrategier;• Rettidig og professionel formidling til nøgleinteressenter lettes af partneren EurActiv.

Type:

EU

Bevillingsgiver:

Seventh Framework Programme

Institut:

Institut for International Økonomi, Politik og Business

Samarbejdspartnere:

Slovak Governance Institute, Università Degli Studi Di Trento, Democritus University of Thrace, Università degli Studi di Torino, Ecbo Expertisecentrum Beroepsonderwijs, Kraków University of Economics, TARKI Social Research Institute, University of Galway, Karl-Franzens-Universität Graz, Stockholms Universitet, University of Tartu, University of Oxford, Centre for European Policy Studies, The Economic and Social Research Institute, Dublin, Universidad de Oviedo, Metropolitan University Prague, University of Brighton, Høgskolen i Oslo og Akershus, Koç Üniversitesi, University of Salerno

Status:

Afsluttet