Big Data by Security

26/10/2015

CBS Økonomisk Instituts professor Peter Bogetoft er blevet involveret i et nyt interessant projekt - Big Data by Security - finansieret af Industriens Fond under overordnet projektledelse af lektor Kurt Nielsen, Københavns Universitet. Big Data by Security er målrettet håndtering af fortrolighedsproblematikken relateret til håndteringen af Big Data. Projektets formål er at løse de udfordringer, der ligger i, at man som virksomhed ikke vil eller ikke må give en tredjepart adgang til fortrolige data. Projektet tager udgangspunkt i en kryptologisk teknologi kaldet Secure Multiparty Computation (SMC). Professor Bogetofts bidrag fokuserer på fortrolig benchmarking og virksomhedsanvendelse af sikre beregninger.

Læs om om projektet her

Sidst opdateret: Department of Economics // 26/10/2015