3,5 mio. til forskning

CBS modtager 3,5 mio. til forskning i Knowledge Management

16/12/2004

CBS modtager 3,5 mio. til forskning i Knowledge Management

Statens Samfundsvidenskabelige Forskningsråd (SSF) har i sin samlede efterårsuddeling 2004 bevilget 3,5 mio. til projektet

"Foundations of Knowledge Sharing: Behaviours and Governance" (FOKS).

Pengene skal styrke forskningen i effekterne af Knowledge Management i virksomheder bl.a. hvordan HRM og organisationsaspekter påvirker videndeling. Der skal også gennemføres en kortlægning af forekomsten og effekten af Knowledge Management i danske virksomheder og hvilke faktorer, der påvirker dette. Det er den første undersøgelse af sin art i Danmark.

"Vi er selvfølgelig meget glade for bevillingen. Ikke bare fordi vi nu kan lave noget forskning, som vi tror virkelig kan rykke, men også fordi, vi ser SSF's godkendelse af vores projekt som en 'officiel' anerkendelse af, at Corporate Knowledge Governance er et nyt og meget relevant forskningstema", siger ankermanden for det fremtidige forskningsprojekt professor Nicolai Foss.

Projektgruppen udgøres af Center for Knowledge Governance i samarbejde med professor Thorbjørn Knudsen, Syddansk Universitet og professor Peter Abell, LSE, Oxford University og CBS.

Sidst opdateret: Communications // 16/12/2004