Folketingsvalg i Danmark – find en ekspert fra CBS

Torsdag d. 18. juni skal Danmark stemme om, hvem der skal tage pladserne i Folketinget de næste fire år. Læs her hvilke eksperter fra CBS, som kan udtale sig om valget og valgtemaer.

08/06/2015

Foto: Shutterstock

Professor Lene Holm Pedersen
Professor i public management ved Department of Business and Politics kan svare på spørgsmål om velfærd, offentlig ledelse og lokaldemokrati.

Adjunkt Justine Pors
Adjunkt ved Institut for Ledelse, Politik og Filosofi kan udtale sig om velfærd, folkeskole, uddannelse og ældrepleje.

Professor Peter Dalgaard
Professor ved Institut for Finansiering kan udtale sig om statistik og valgprognoser.

Professor Ove Kaj Pedersen
Professor ved Department of Business and Politics er ekspert i dansk politik og velfærd.

Adjunkt Helene Ratner
Adjunkt ved Institut for Ledelse, Politik og Filosofi har forsket i folkeskoler, inklusion og skoleledelse.

Institutleder Signe Vikkelsø
Institutleder for Institut for Organisation kan svare på spørgsmål om sundhedsvæsenet og forandringsledelse.

Professor Søren Bo Nielsen
Professor ved Økonomisk Institut er ekspert i offentlig økonomi og skattepolitik.

Professor Niels Westergård-Nielsen
Professor ved Institut for International Økonomi og Virksomhedsledelse kan udtale sig om arbejdsmarkedet, jobskabelse og –nedlægning og recessionens økonomiske politik.
Foto: Shutterstock

Lektor Erik Caparros Højbjerg
Lektor ved Institut for Ledelse, Politik og Filosofi har forsket i politisk kommunikation og uddannelsespolitik.

Lektor Sine Nørholm Just
Lektor ved Department of Business and Politics kan svare på spørgsmål om den politiske debat, offentlig meningsdannelse og retorik.

Lektor Per Vejrup-Hansen
Lektor ved Institut for Innovation og Organisationsøkonomi er ekspert i uddannelsesøkonomi og arbejdsmarkedets struktur og mobilitet.

Postdoc Morten Saaby Pedersen
Postdoc, PhD, cand.oecon ved Økonomisk Institut forsker i økonomiske effektmålinger af tiltag på sundheds- og arbejdsmarkedsområdet.

Lektor Birthe Larsen
Lektor ved Økonomisk Institut kan udtale sig om arbejdsmarkedet og beskæftigelse.

Lektor Susanne Boch Waldorff
Lektor ved Institut for Organisation er ekspert i reformer på sundhedsområdet og governance i den offentlige sektor og er leder af Center for Health Management.

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017