CBS hædrer tre nye æresdoktorer

Fredag bliver to professorer fra Harvard University og en professor fra University of Leeds hædret som æresdoktorer på CBS. Kom til deres tiltrædelsesforelæsninger samme dag og hør om den ’globale fabrik’, husholdningsøkonomi og nudging.

17/03/2015

Hvert år i forbindelse med CBS årsfest hædres forskere, der har bidraget bemærkelsesværdigt til forskning, udbredelse og undervisning. Fredag aften den 20. marts hædres tre nye æresdoktorer. Æresdoktorerne har ofte haft en tæt samarbejde med et eller flere institutter på CBS og hædringen er en opfordring til et endnu større samarbejde for fremtiden.

Æresdoktorerne 2015 er:

En af verdens førende professorer inden for international business
Professor Peter J. Buckley fra University of Leeds er en af de tre, der bliver udnævnt som æresdoktor i 2015 ved CBS. Det er Department of Strategic Management and Globalization, der har udpeget ham. Han er professor i international business, grundlægger af og direktør for CIBUL og for the Business Confucius Institute på University of Leeds.

Læs om hans tiltrædelsesforelæsning “’The Global Factory’: Globalisation and the Multinational Enterprise
Solbjerg Plads 3, fredag d 20. marts fra 11:00 til 12:00, lokale SPS03

Pioner i det forholdsvist nye felt husholdningsøkonomi
Professor John Y. Campbell fra Harvard University er udpeget af Økonomisk Institut ved CBS. Han er professor i økonomi og har markeret sig særligt bl.a. inden for husholdningsøkonomi. Han har været præsident for the American Finance Association.

Læs om hans tiltrædelsesforelæsning ”Mortgages in Household Finance: Some Lessons from Denmark”.
Solbjerg Plads 3, fredag d 20. marts fra 11:00 til 12:00, lokale SPS12

Mest citerede juraprofessor i USA
Professor Cass Sunstein fra Harvard University er udpeget som æresdoktor af Department of Intercultural Communication and Management ved CBS. Han er juraprofessor og grundlægger af og direktør for uddannelsesprogrammet ”Behavioral Economics and Public Policy” på Harvard Law School. Han er forfatter til bestsellerbogen Nudge: Improving Decisions about Health, Wealth, and Happiness  fra 2008, og han skulle efter sigende være den mest citerede juraprofessor i USA.

Læs om hans tiltrædelsesforelæsning “The Theory of Internalities: A New Approach to Environmental Protection (and Many Other Things)”.
Solbjerg Plads 3, fredag d 20. marts fra 11:00 til 12:00, lokale SPS202

Sidst opdateret: Communications // 20/07/2018