CBS blandt top 10 handelshøjskoler i det nye Case Center globale Case Impact Index

I et nyligt globalt Case Impact Index har Case Center analyseret brugsdataene på platformen og fastslået, hvilken rækkevidde og effekt undervisningscases har haft i løbet af det sidste akademiske år. Copenhagen Business School er placeret på en 9. plads på Impact Index-rangeringen lavet af Case Centret.

11/12/2023

Case Center globale Case Impact Index

Som en principiel læringsmetodologi bliver case-metoden, der først blev etableret på Harvard Business School for over et århundrede siden, brugt og udviklet på tværs af handelsskoler verden over. Mange kurser på CBS gør brug af undervisningscases, hvor studerende er engageret i virkelige dilemmaer og beslutningstagning i trygge og akademiske rammer. På samme tid, udvikler CBS-undervisere løbende kursusmaterialer og undervisningscases og gør dem tilgængelige til brug i hele verden.

CBS har i øjeblikket to case-samlinger tilgængelige på Case Centret: Nordic Case House-kollektionen, der blev lanceret i 2023 med fokus på nordiske økonomiske og forretningsmodeller, og Free case-samlingen, etableret i 2016 som en del af CBS' kontinuerlige forpligtelse til Principles of Responsible Management Education (PRME), med et specifikt fokus på bæredygtighed og ansvarlig ledelse fra et bredt perspektiv.

Nikolaj Malchow-Møller, rektor på CBS, reflekterer over betydningen af cases i CBS-uddannelserne og over CBS' nuværende position i Impact Index: ”At udvikle undervisningscases på vores uddannelser er en af måderne, hvorpå vi når vores strategiske kerneprioriteter. Cases styrker både grundlæggende forretningsviden og opbygger transformationsevner hos vores elever gennem aktivt engagement i klasseværelser og ved i fællesskab at nå frem til løsninger og anbefalinger

CBS støtter undervisere i at skrive undervisningscases, da dette medfører nye måder at integrere den nyeste forskning i uddannelse, samt nye samarbejder, både mellem CBS’ mangfoldige medarbejdere, men også med erhvervslivet, regeringen og civilsamfundet.

Vi er meget stolte over at se CBS rangeret blandt de første 10 universiteter på verdensplan i The Case Center Impact Index. Dette resultat er et vidnesbyrd om vores medarbejderes dedikation og talent og deres konstante engagement i leveringen af høj kvalitet og effektorienteret uddannelse. Dette viser også, at vores initiativer til at skrive case har en positiv indvirkning på erhvervsuddannelser globalt."

Tidligere på året vandt LookOut: Visionary Entrepreneurship in a Digital World, en af CBS cases publiceret på Case Centre, kategoriprisen for Free Case Collection, og case forfattere fik overrakt prisen ved en ceremoni på CBS. Det kan du læse mere om her:

Mere information om Case Center Impact Index kan findes her: https://www.thecasecentre.org/ImpactIndex2023

De Case samlinger, CBS har på Case Centre, kan tilgås her: https://www.thecasecentre.org/caseCollection/CopenhagenBusinessSchool

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 10/01/2024