CBS bestyrelse skal have nye medlemmer

I 2016 vil der ske væsentlige udskiftninger i CBS’ bestyrelse. Op til 6 medlemmer skal udskiftes, herunder formanden og næstformanden. Det vil være muligt for alle at indstille/foreslå nye eksterne medlemmer af bestyrelsen. Derudover er VIP og TAP medlemmerne på valg sammen med et studentervalgt medlem.

26/03/2015

vacant seats in the CBS board

Både den nuværende formand Peter Schütze og næstformand Eva Berneke vil med udgangen af 2015 have siddet i CBS’ bestyrelse i de maksimale 8 år som universitetsloven foreskriver, og kan derfor ikke genudpeges. Bestyrelsen skal derfor i løbet af 2015 rekruttere to nye eksterne medlemmer. Samtidig udløber valgperioden for de internt valgte VIP, David Lando og Morten Vendelø, og den internt valgte TAP, Jakob Ravn, med udgangen af 2015. Ydermere udløber valgperioden for Sidsel Green, valgt af de studerende også med årsskiftet.

På sit møde d. 10. december 2014 udpegede bestyrelsen Karsten Dybvad som ny formand for bestyrelsen pr. 1. februar 2016. Samtidig udpegede bestyrelsen Karsten Dybvad som ny næstformand for bestyrelsen pr. 1. juni 2015. Den nuværende næstformand, Eva Berneke, vil efter den 1. juni fortsætte som medlem af bestyrelsen frem til hendes udtræden ved årsskiftet.

Peter Schützes og Eva Bernekes udtræden af bestyrelsen betyder, at der skal udpeges to nye eksterne medlemmer af bestyrelsen. Bestyrelsen har besluttet en profilbeskrivelse som de nye medlemmer skal opfylde. Det, og hvordan du kan stille kandidater i forslag til bestyrelsen, kan du læse mere om her:

Medarbejderrepræsentanterne i bestyrelsen, to VIP og én TAP, vælges af CBS’ ansatte for en 4-årig periode. Den nuværende valgperiode udløber ved årsskiftet, og derfor skal CBS’ ansatte vælge nye medlemmer til bestyrelsen. Valget foregår i november 2015.

De to studenterrepræsentanter i bestyrelsen vælges forskudt for en 2-årig periode. Der er således en studenterrepræsentant på valg i november 2015.

De valgte medlemmer af bestyrelsen kan genopstille.

For yderligere information kontakt bestyrelsens sekretær Anders Jonas Pedersen, ajp.ls@cbs.dk

Sidst opdateret: Communications // 24/06/2020