Forskningens Døgn: Hvordan kan etablerede virksomheder blive mere entreprenante?

På jagt efter innovation? Forskere fra CBS giver nye bud på, hvordan etablerede virksomheder kan blive mere entreprenante.

Mandag, 25 april, 2016 - 15:00 to 17:00

Etablerede virksomheder er nødt til at opføre sig mere som iværksættere for at forblive konkurrencedygtige. De skal forny sig og introducere nyskabelser til nye markeder og samtidigt finde løsninger på innovationsudfordringerne. Arrangementet vil vise nye måder, hvorpå de etablerede virksomheder kan strukturere deres søgen efter løsninger, og hvem de kan samarbejde med.

I anledningen af Forskningens Døgn præsenterer en gruppe forskere deres nyeste viden om entrepreneurship i etablerede virksomheder og de udfordringer, der følger med. Arrangementet indledes af lektor Christoph Grimpe og lektor Wolfgang Sofka, begge fra CBS' Corporate Entrepreneurship-forskningsklynge. Adjunkt Valentina Tartari og ph.d.-studerende Diego Zunino præsenterer herefter et øjebliksbillede af deres nyeste forskning og fortæller om, hvordan virksomheder kan opføre sig mere som iværksættere.

Arrangementet bliver afholdt på engelsk og er relevant for alle, der er interesseret i innovation og entreprenørskab.

Meld dig til ved at sende en email med emnet 'Event on Corporate Entrepreneurship' til entrepreneurship@cbs.dk.

Kontakt Flemming Poulfelt, Prodekan for forskningsformidling, for yderligere oplysninger på fp.mpp@cbs.dk.

Program:
15:00             Velkomst v. Christoph Grimpe og Wolfgang Sofka
15:15             Et øjebliksbillede af forskningen inden for corporate entrepreneurship (Christoph Grimpe, Wolfgang Sofka, Valentina Tartari, Diego Zunino)
16:15             Paneldebat med spørgsmål og kommentarer fra publikum
16:30             Reception – CBS byder på et glas vin

Tid og sted:
25. april 25 2016, 15:00-17:00
Copenhagen Business School
Kilevej 14A, 2000 Frederiksberg
Lokale KS54

Talere:

Christoph Grimpe, lektor
christoph-grimpe

Wolfgang Sofka, lektor
wolfgang-sofka

Valentina Tartari, adjunkt
valentina-tartari

Diego Zunino, ph.d.-studerende

Om Corporate Entrepreneurship-klyngen:
Selve muligheden for iværksætteri er et vigtigt emne inden for forskning i entrepreneurship. CBS' Corporate Entrepreneurship-klynge forsker i iværksætteraktiviteter i etablerede virksomheder, som konkurrerer på teknologimarkeder og netop afsøger disse muligheder. Videnskab og teknologi danner et afgørende grundlag for virksomhedernes opdagelse og skabelse af muligheder, som typisk opstår på baggrund af markedsforhold og virksomhedens interne kapacitet, ressourcer og fagligheder.
Virksomhedsiværksætterne undersøger jævnligt de teknologiske barrierer inden- og udenfor virksomhedens forretningsdomæne. Klyngens aktiviteter fokuserer primært på, hvordan virksomhederne kan skaffe viden fra eksterne kilder og skabe relationer til eksterne partnere. Det ultimative mål er at afdække og skabe muligheder, der har potentiale til at forandre virksomheder.

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017