Nordea opretter fag på CBS

07/01/2004

Nordea har som det første pengeinstitut oprettet et fag på en videregående uddannelse. Faget kapitalforvaltning bliver udbudt i samarbejde med Copenhagen Business School -Handelshøjskolen, som godkender pensum, stiller lokaler til rådighed og varetager censur på de afsluttende opgaver på kurset. "For de studerende på CBS betyder det, at de kommer tæt på den praktiske virkelighed, og pensum er samtidigt på et højt teoretisk niveau", siger Johannes Mouritsen, docent og koordinator for finansiering og regnskabsvæsen på cand.merc.-studiet. Kilde: Børsen side 23. Christian Jessen.

Nordea Bank Danmark A/S er CBS Corporate Partner og dermed i selskab med p.t. 13 førende danske virksomheder, bl.a. Novo Nordisk og Danisco. Læs mere om muligheden for at tegne et partnerskab på, se link.

Sidst opdateret: Communications // 13/10/2004