Kommunikation gennem fortællinger – styrken ved at bruge fortællinger i organisationer

Seminar for CBS-alumner. Kom med den 2. marts 2016 når forskere og praktikere diskuterer styrken ved at bruge fortællinger i organisationer.

Onsdag, 2 marts, 2016 - 17:00 to 19:30

Storytelling
Foto: Jakob Boserup

Fortællinger, eller ”storytelling”, er overalt i organisationers kommunikation. Ledere, ansatte og konsulenter bruger storytelling i deres daglige arbejde i organisationen til at fremme forståelse, skabe forandring og give et tilhørsforhold. Seminaret vil undersøge brugen af fortællinger i organisationer ved at kombinere bidrag fra forskning på området med praktiske eksempler fra erhvervslivet.

Kom med den 2. marts 2016 når forskere og praktikere diskuterer styrken ved at bruge fortællinger i organisationer. Du kan se frem til at møde Anna Linda Musacchio Adorisio, adjunkt ved Department of International Business Communication (IBC), CBS og Anders Kryger, Communication Strategy Manager og erhvervsph.d.-stipendiat hos MAN Diesel & Turbo og CBS.

Diskussionen vil blive styret af Lektor Margrethe Mondahl, studieleder og viceinstitutleder hos IBC, CBS, og efter diskussionen vil Alex Klinge, institutleder hos IBC, CBS, komme med en kort introduktion til instituttet og dets undervisning og forskning.

Der vil efterfølgende være lidt at spise og mulighed for networking.

•    Introduktion til organisatorisk storytelling
•    Gruppediskussioner
•    Cases: Organisationers brug af fortællinger
•    Q&A
•    Nyt fra IBC
•    Let buffet og networking

Praktisk information
Arrangementet finder sted den 2. marts 2016 fra kl 17.00 til 19.30 i Sidevognen (ved siden af kantinen) på CBS, Dalgas Have 15, 2000 Frederiksberg.

Arrangementet er blevet afholdt.

Arrangementet er for CBS-alumner, dvs. tidligere studerende, som har opnået en grad på CBS og udvekslingsstuderende, som har færdiggjort mindst et semester. Læs mere om CBS Alumni

Arrangementet er organiseret af Department of International Business Communication (IBC) og CBS Alumni.

Mød talerne
Anna Linda Mussachio Adorisio er adjunkt ved IBC, CBS og Honorary Professorial Fellow ved Queen Mary University of London. Hendes forskningsinteresser er centreret omkring fortællingens rolle i organisationer. Hun har arbejdet med forskning i bankverden på tværs af forskellige lande inklusive Schweiz, USA, UK og Sverige.

Anders Kryger er Communication Strategy Manager og erhvervsph.d.-stipendiat hos MAN Diesel & Turbo i samarbejde med CBS. Han er især interesseret i at anvende den seneste viden omkring storytelling-teknikker til at involvere ansatte i at udvikle og implementere strategi i organisationer.

Sidst opdateret: Communications // 30/01/2023