Fire nye institutledere er på plads

Fra begyndelsen af 2016 har fire institutter fundet ud af, hvem der skal lede dem i de kommende år.

08/01/2016

Nye institutledere

(Foto: Peter Arnt Nielsen, Carsten Ørts Hansen, Caroline de la Porte og Michael Mol)

CBS har fundet fire nye institutledere, som alle begynder i jobbet her fra begyndelsen af 2016.

På Institut for Strategi og Globalisering (SMG) er professor Michael Mol ny institutleder med forventet start i januar.  Michael Mol kommer fra samme institut med ekspertise i strategisk og international ledelse.

På Institut for Business and Politics (DBP) bliver lektor Caroline de la Porte ny institutleder med forventet start 1. februar. Hun kommer fra Roskilde Universitet, hvor hun i sin forskning har fokuseret på velfærdspolitik og ændringer i europæisk styreform og konsekvenser for især socialpolitik.

På Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi (PEØ) er lektor Carsten Ørts Hansen ny institutleder med start i januar. Han kommer fra CBS, hvor han de seneste år har stået i spidsen for CBS Maritime.

På Juridisk Institut (JUR) fortsætter professor Peter Arnt som institutleder.

De nye ansigter betyder, at professor Susana Borrás, professor Jan Mouritzen og professor Bent Petersen stopper som institutledere. De bliver alle på CBS i anden jobfunktion.

CBS slog i efteråret syv stillinger som institutledere op. Økonomisk Institut (ECON), Institut for Regnskab & Revision (RR) og Institut for Afsætningsøkonomi  (AØ) venter på afklaring i nær fremtid. Økonomisk Institut genopslår stillingen.

For flere oplysninger kontakt Martin Kramer-Jørgensen

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017